Očekivanja zaposlenih značajno su se promenila u poslednjih godinu dana usled sve češćeg rada na daljinu. Kancelarijom se više ne naziva mesto u kojem zaposleni sedi za stolom, pokušava da ignoriše buku u pozadini, čekajući da kazaljke na satu izbroje 17h.

Pandemija je kancelarijskim radnicima pokazala da postoji alternativa – ona koja ljudima daje slobodu da rade u različitim prostorima prilagođenim prema njihovim potrebama i željama. Otvorivši potpuno novu alternativu radu za koji smo do sada znali, mnogi ne žele da se vrate na univerzalni pristup koji je do nedavno bio tako uobičajen.

Pandemija je ubrzala spoznaju da posao nije negde gde idete, već nešto što radite, bez obzira gde se to događa. Zaposleni – osnaženi i podstaknuti tehnologijom, traže od kompanija da učine više u pogledu podrške i njihovog mentalnog zdravlja. Trenutno su zaposleni ti koji pokreću i ubrzavaju promene. Kompanije moraju iznova preispitati svoje poslovne politike, imajući u vidu radnu snagu.

Mnoge kompanije, od tehnoloških do finansijskih, sada se kreću prema hibridnijim modelima rada koji uključuju domove, kancelarije i druge udaljene lokacije te redizajniraju svoje prostore i strategije kako bi ljude stavili na prvo mesto i pružili im bolje iskustvo na radnom mestu.

NEMA POTREBE BITI U KANCELARIJI PET DANA U NEDELJI OD 9 DO 17 SATI

Uz video konferencije i razne alate za digitalnu komunikaciju ljudi mogu da rade sa bilo kog mesta. Nedavna istraživanja pokazala su da zaposleni žele da rade na daljinu 2,4 dana nedeljno nakon završetka pandemije – dvostruko više od onoga što se ranije smatralo normom. Bolja ravnoteža između posla i života sada se smatra važnijom od dobre zarade za mnoge radnike.

Štaviše, 71 posto ispitanika kaže da očekuju fleksibilniji raspored rada. Kompanijama to iziskuje promenu razmišljanja u upravljanju tradicionalnim načinima rada, gledajući na nove načine zadržavanja zaposlenih i održavanja nivoa njihove produktivnosti.

RADNI PROSTOR TREBA DA OMOGUĆI FLEKSIBILAN STIL RADA

Fleksibilan rad zahteva fleksibilniji prostor. Bilo da se radi o radnim stolovima u prostorijama namenjenima za saradnju s klijentima, ili o manjim tzv. „satelitskim kancelarijama“ (kancelarija koja se iznajmljuje mimo glavnog prostora, obično u udaljenijim mestima kako bi se smanjilo vreme putovanja) – očigledno je da zaposlenima traba sopstveni fleksibilan prostor kako bi se zadovoljila potražnja radne snage s ovim novim obrascima rada i života.

Takođe, sâm prostor unutar kancelarije postaje svestraniji. Budući da tipični radni dani uključuju različite zadatke, od grupnih sastanaka, privatnih razgovora do odgovaranja na hitne poruke e -pošte, nije sve jednostavno obaviti u prepunim kancelarijama gde prostor za sastanke nedostaje. Radna mesta se umesto toga pretvaraju u različita područja za saradnju, privatni rad ili opuštanje i u skladu s tim opremaju. Isto tako sadašnji i potencijalni zaposleni sve više gledaju na dobru opremljenost samih zgrada – od ventilacije i klimatizacije, dovoljne količine prirodnog svetla, poneke biljke, pa sve do video nadzora i čuvara na ulazu. Sve to utiče na celokupno zadovoljstvo zaposlenih pa tako i na njihovu produktivnost.

VREME PROVEDENO U KANCELARIJI DRUŠTVENO JE ISKUSTVO

Mnogi ljudi vole da dolaze u kancelarije kako bi proveli vreme sa svojim kolegama. U hibridnim modelima kancelarije će biti prostori u kojima ljudi stupaju u interakciju, bilo na grupnim sastancima ili u neformalnim razgovorima, dok su kod kuće daleko više usredsređeni na posao. Kompanije sve više uvode prostore i sadržaje za podsticanje interakcije, kao što su prostori za odmor koji sve više liče na dnevne boravke. Čak 49% zaposlenih očekuje da prostorije namenjene za podsticanje interakcije poboljšavaju njihovo iskustvo na poslu.

POSLODAVCI NEMAJU IZGOVOR ZA NEADEKVATNU OPREMU

Digitalizacija ulazi u sve sfere života. Krajnje je vreme da vlasnici kompanija to shvate. Sve češće komunikacija se odvija putem raznih softvera za timsku rad. Slab internet signal i loša oprema uticaće na produktivnost i frustrirati zaposlene koji ionako nemaju dovoljno vremena da odrade sve zadatke. Kako hibridni model rada sve više i više zauzima scenu, očekivanja zaposlenih se menjaju i u odnosu na opremu koja se koristi kod kuće, kao i na onu u kancelariji. Istraživanja pokazuju kako čak 75% zaposlenih očekuje od poslodavca da podrži njihov rad od kuće – a u to ulazi i oprema.

O ulaganju u tehnologiju jednostavno nema smisla diskutovati. Kompanije moraju imati jasno mišljenje o digitalizaciji jer će ta tehnologija biti dominantan pokretač rešenja za poboljšanje performansi i produktivnosti zaposlenih na radnom mestu.

FIZIČKO I MENTALNO ZDRAVLJE JE BITNO – A KOMPANIJE TO TREBA DA PODRŽE

Radna mesta dobra za zdravlje su prioritet – a zaposleni očekuju da će njihove kancelarije biti sigurne i u pogledu kvalitete vazduha i čistoće, ali i socijalne distance. Otprilike svaki treći zaposleni očekuje manje radnih stolova u poslovnom prostoru i fizičku distancu na radnom mestu.

Isto tako kompanije moraju pokazati kako podržavaju zaposlene na radnom mestu kroz pogodnosti i usluge koje nude, bilo da se radi o besplatnim zdravstvenim pregledima, fleksibilnom radnom vremenu ili prostorijama za opuštanje.

Može se zaključiti da su zdravlje i dobrobit zaposlenih najvažniji za poslovni uspeh! Sada više nego ikada. Stoga, vlasnici pružite svojim zaposlenima adekvatan radni prostor, i uslove u kojima ne moraju da razmišljaju da li  štete njihovom zdravlju, budite u korak s digitalizacijom i trendovima i uspeh vam je zagarantiran. A sve ostale finansijske brige prepustite Confidi – i usredsredite se na vašu osnovnu delatnost.