U skladu sa Zakonom o elektronskom fakturisanju, od 1. jula 2022. godine na snagu je stupila obaveza subjekata privatnog sektora da primaju i čuvaju elektronske fakture izdate od strane subjekata javnog sektora, kao i elektronske fakture izdate od strane subjekata privatnog sektora.

30. juna 2022. godine Ministarstvo finansija objavilo je dopis upućen subjektima privatnog sektora, kojim se objašnjava mehanizam automatskog registrovanja primalaca elektronskih faktura – subjekata privatnog sektora u sistemu elektronskih faktura (SEF).

Automatska registracija subjekata privatnog sektora vrši se u slučaju da se preko SEF-a zahteva izdavanje elektronske fakture konkretnom subjektu koji se prethodno već nije samostalno registrovao, ali koji ima PIB u skladu sa podacima u Jedinstvenom registru poreskih obveznika.

Takvom primaocu elektronske fakture biće upućeno obaveštenje o tome da je registrovan po automatizmu, na adresu elektronske pošte koja je registrovana u Agenciji za privredne registre.

U slučaju registrovanja po automatizmu na subjekte privatnog sektora, koje se vrši od 01. jula, primenjuju se sva prava i obaveze propisane Zakonom.