Ministarstvo finansija objavilo je detalje još jedne od niza izmena i ažuriranja Sistema elektronskih faktura (SEF). Takođe, izvršeno je ažuriranje i Internog tehničkog uputstva.

Najveći broj novina odnosi se na izmene u pravcu elektronskog evidentiranja PDV-a u okviru Zbirne i Pojedinačne PDV evidencije.

Najznačajnije izmene u okviru Pojedinačne PDV evidencije:

  • izvršene su brojne promene naziva polja, odnosno labela (npr. naziv kolone “Broj obračuna” u “Broj Pojedinačne evidencije PDV”)
  • brisana su polja, odnosno ukinute su labele: “Detalji dokumenta”, “Inostrana faktura”, kao i “Pravo na odbitak PDV” za tipove dokumenata “Interni račun za promet stranog lica” i “Drugi interni račun”;
  • uvedeno je novo obavezno polje “Godina”;
  • uvedeno je novo opciono polje “Osnov za avansno plaćanje”.

Kada je reč o Zbirnoj evidenciji PDV-a, posebno izdvajamo sledeće izmene:

  • izvršene su promene naziva većeg broja polja, odnosno labela npr. “Broj obračuna” u “Broj Zbirne evidencije PDV”, “Vremenski opseg” u “Poreski period”, “Smanjenje PDV-a na osnovu prometa iz prethodnih perioda” u “Smanjenje PDV”, “Uvećanje PDV-a na osnovu prometa iz prethodnih perioda” u “Povećanje PDV”, i druge.
  • brisana su polja, odnosno ukinute su labele: “Detalji zbirne PDV evidencije”, “Opis prometa” i “Ukupan iznos”;
  • dodato je polje, odnosno labela “Datum evidentiranja”.

Još jedna od značajnih izmena jeste uvođenje mogućnosti vezivanja tzv. Knjižnog odobrenja za prethodno izdati avansni račun u Sistemu elektronskih faktura i to nezavisno od toga da li je avansni račun prihvaćen ili ne.