Od 31. januara 2024., korisnicima je omogućeno korišćenje aplikacije za izradu i podnošenje finansijskih izveštaja za 2023. godinu. Pristup aplikaciji je moguć preko sajta Agencije za privredne registre, odnosno preko Posebnog informacionog sistema Agencije (PIS APR).

Na sajtu Agencije dostupne su ažurirane informacije o svim vrstama zahteva koje je moguće podneti u PIS FI sistemu za podnošenje finansijskih izvještaja. Takođe, dostupna je i dokumentacija potrebna za svaku vrstu zahteva, uputstva za korisnike o Evidenciji obveznika, podnošenju izjave o neaktivnosti, godišnjem finansijskom izveštaju i drugim vrstama finansijskih izveštaja, kao i o načinu njihove zamene te podnošenju posebnih zahteva obveznika.

Pored toga, objavljeno je i tehničko uputstvo za korišćenje aplikacije, uputstvo za potpisivanje zahteva kvalifikovanim elektronskim potpisom ili sertifikatom u oblaku i instrukcije za plaćanje naknade za javno objavljivanje finansijskih izveštaja.

Na sajtu su takođe dostupne informacije o zakonskim rokovima za podnošenje izveštaja, naknadama za obradu i objavljivanje izveštaja, obimu finansijskog izveštaja i pravilima računsko-logičke kontrole, klasifikaciji pravnih lica i preduzetnika, primeni računovodstvenih propisa, načinu utvrđivanja obaveze revizije i dostavljanja propisane dokumentacije.

Agencija je takođe pokrenula eksterni portal “Ažuriranje Evidencije obveznika” unutar PIS Agencije, gde obveznici mogu podneti reklamacije ukoliko podaci u evidenciji nisu ažurni. Na ovom portalu obveznici mogu prijaviti ili odjaviti preduzetnike koji vode dvojno knjigovodstvo. Pre podnošenja zahteva, obveznici treba da provere tačnost podataka u Evidenciji obveznika, a preduzetnici koji su u 2023. počeli voditi poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva treba da se prijave u tu evidenciju.

Sve novosti u vezi sa izradom i podnošenjem finansijskih izveštaja za 2023. godinu dostupne su na sajtu Agencije.