Objavljen je Pravilnik o elektronskom fakturisanju (u daljem tekstu: Pravilnik) koji stupa na snagu 1. jula 2023. godine.

Pravilnikom se bliže uređuju određena pitanja, odnosno rešenja, a naročito:

  • način i postupak registrovanja za pristup sistemu elektronskih faktura;
  • način pristupanja i korišćenja sistema elektronskih faktura;
  • način primene standarda elektronskog fakturisanja;
  • minimalni sadržaj elektronske fakture neophodan za njeno procesuiranje kroz sistem;
  • slučajevi u kojima pojedini elementi elektronske fakture mogu biti izostavljeni,
  • slučajevi u kojima je predviđena obaveza iskazivanja dodatnih elemenata, na osnovu drugih propisa kojima se uređuje izdavanje određenih vrsta faktura i forma i način dostave prateće i druge dokumentacije kroz sistem elektronskih faktura,
  • način i postupak elektronskog evidentiranja obračuna poreza na dodatu vrednost u sistemu elektronskih faktura,
  • postupanje u slučaju nastupanja privremenog prekida u radu sistema elektronskih faktura,
  • korišćenje podataka iz sistema elektronskih faktura,
  • način postupanja Centralnog informacionog posrednika.

Najznačajnije novine koje donosi Pravilnik

Najznačajnije novine koje donosi Pravilnik odnose se na preciziranje elemenata elektronske fakture, izdavanje elektronske fakture, izdavanje dokumenta o smanjenju, elektronsko evidentiranje obračuna PDV u Pojedinačnoj i Zbirnoj evidenciji PDV, sadržinu podataka u elektronskim evidencijama obračuna PDV, evidentiranje podataka sa dokumenta o smanjenju i u slučaju storniranja elektronske fakture u Zbirnoj evidenciji PDV i dr.

Prelazna odredba i pogrešno iskazani podaci

Prelaznom odredbom propisano je da u periodu od 1. jula 2023. godine zaključno sa 31. decembrom 2023. godine, u postupcima provere pravilnosti elektronskog evidentiranja obračuna PDV, u smislu da li su podaci o obračunatom PDV iskazani u Zbirnoj evidenciji PDV ili Pojedinačnoj evidenciji PDV, nadležni organ ne uzima u obzir pogrešno iskazane podatke ako je tačan ukupan iznos evidentiranog PDV.

Šta prestaje da važi novim Pravilnikom?

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaju da važe:

  • Pravilnik o načinu i postupku registrovanja za pristup sistemu elektronskih faktura, načinu pristupanja i korišćenja sistema elektronskih faktura i načinu korišćenja podataka koji su dostupni u sistemu elektronskih faktura (“Službeni glasnik RS”, br. 69/2021, 132/2021 i 46/2022);
  • Pravilnik o elementima elektronske fakture, formi i načinu dostave prateće i druge dokumentacije kroz sistem elektronskih faktura, načinu i postupku elektronskog evidentiranja obračuna poreza na dodatu vrednost u sistemu elektronskih faktura i načinu primene standarda elektronskog fakturisanja (“Službeni glasnik RS”, br. 69/2021, 132/2021 i 46/2022).
  • Pravilnik o načinu postupanja Centralnog informacionog posrednika (“Službeni glasnik RS”, br. 69/2021 i 132/2021).