Indeksi potrošačkih cena mere promene cena proizvoda i usluga koje domaćinstva nabavljaju za zadovoljenje svojih potreba i koriste se kao mera inflacije.

Poređenje sa prošlom godinom

Cene proizvoda i usluga lične potrošnje su se u oktobru 2022. godine u proseku povećale za 1,9% u odnosu na prethodni mesec. U poređenju sa istim mesecom prethodne godine, potrošačke cene su u oktobru 2022. godine povećane za 15,0%, dok su u poređenju sa decembrom 2021. godine u proseku povećane za 13,5%.

Pregled rasta glavnih grupa

Posmatrano po glavnim grupama proizvoda i usluga klasifikovanih prema nameni potrošnje, u oktobru 2022. godine, u odnosu na prethodni mesec, rast cena je zabeležen u grupama Restorani i hoteli (4,1%), Hrana i bezalkoholna pića (3,5%), Odeća i obuća (2,2%), Oprema za stan i tekuće održavanje (1,7%), Stanovanje, voda, električna energija, gas i ostala goriva (1,5%), Obrazovanje (1,3%), Transport (0,6%), Rekreacija i kultura (0,5%) kao i u grupama Alkoholna pića i duvan, Komunikacije i Zdravlje (za po 0,2%).

Cene ostalih proizvoda i usluga nisu se bitnije menjale.

Inflacija

Prema podacima kretanja potrošačkih cena:

  • Indeks potrošačkih cena u Republici Srbiji u oktobru 2022. godine u odnosu na septembar 2022. godine iznosi 101,9.
  • Indeks potrošačkih cena u Republici Srbiji u oktobru 2022. godine u odnosu na decembar 2021. godine iznosi 113,5.

Period Inflacija
septembar – oktobar 2022. 1,9%
oktobar 2021. –   oktobar 2022. 15,0%
decembar 2021. –  oktobar 2022. 13,5%